دوره 66، شماره 7 - ( 7-1387 )                   جلد 66 شماره 7 صفحات 521-524 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

MT B, M M, A M, K K, M A. Quadriplegia due to lead-contaminated opium: a case report. Tehran Univ Med J. 2008; 66 (7) :521-524
URL: http://tumj.tums.ac.ir/article-1-578-fa.html
بیگ‌محمدی محمدتقی، محمدی مصطفی، محمودپور عطا، کروندیان کسری، آغداشی موسی. فلج حرکتی چهار اندام ناشی از مصرف تریاک آلوده به سرب: گزارش موردی. مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران. 1387; 66 (7) :521-524

URL: http://tumj.tums.ac.ir/article-1-578-fa.html


چکیده:   (18131 مشاهده)

زمینه و هدف: نوروپاتی مسمومیت با سرب می‌تواند با علایم گوارشی، کلیوی، عصبی و خونی تظاهر نماید.  

معرفی بیمار: بیمار آقای 40 ساله، کارمند اداری و معتاد به تریاک خوراکی، با علائم گوارشی، دل‌درد و یبوست، ضعف شدید اندام تحتانی- فوقانی و حس طبیعی بود که در آزمایشات، کم‌خونی، لکوسیتوز، افزایش مختصر آنزیم‌های کبدی داشت. سطح سرب خون بیش‌از µg/dl 200 گزارش گردید. بیمار به‌دنبال دو دوره پنج روزه تحت درمان با Dimercaprol (BAL) و CaNa2EDTA وریدی و متعاقبا˝ سوکسیمر خوراکی قرار گرفت. علی‌رغم برطرف شدن تمام علائم و کاهش سطح خونی سرب، بیمار با فلج اندام‌ها از بیمارستان مرخص شد. 

نتیجه‌گیری: به‌دلیل آسیب‌های عصبی غیرقابل جبران سطح خونی بالای سرب، باید در هر بیمار با درگیری سیستم عصبی همراه با علائم گوارشی و خونی، مسمومیت با سرب را در نظر داشت.

 


متن کامل [PDF 126 kb]   (1981 دریافت)    

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2017 All Rights Reserved | Tehran University Medical Journal TUMS Publications

Designed & Developed by : Yektaweb