در این تحقیق میزان و شدت اضطراب و افسردگی در کل دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی همدان و ارتباط آن با 32 عامل مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. برای سنجش اضطراب از فرم دوم آزمون کتبی (State-Trait Anxiety Inventory) که برای سنجش میزان اضطراب عمومی و کلی فرد بکار می رود استفاده شده است. در مورد افسردگی نیز آزمون کتبی بک مورد استفاده قرار گرفته است. دو آزمون فوق به همراه سوالات مربوط به بررسی وضعیت فردی، خانوادگی تحصیلی، نقطه نظرها و برداشتهای احساسی دانشجویان در مورد مسائل مختلف، نحوه فعالیت های جنبی و غیردرسی دانشجویان و وجود بیماری یا استرس روانی در یکسال اخیر در اختیار دانشجویان قرار داده شد. در مجموع برگه های 70/26% کل دانشجویان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. براساس نتایج بدست آمده 27/1% از دانشجویان در آزمون بک نمره ای معادل یا بالاتر از 18 داشتند و در آزمون سنجش اضطراب نیز 33/4% از دانشجویان با نمره ای معادل یا بالاتر از 51 در بیشترین حد اضطراب در مقایسه با سایر دانشجویان قرار گرفتند. آنگاه در ادامه تحقیق ارتباط عوامل گوناگون با کاهش یا افزایش میزان اضطراب و افسردگی تعیین و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |